Luuko Vianen Klachten Forum

Mijn ervaringen met de fa. Luuko in Vianen - eigenaar E. v. Straaten

 

Datum 1e plaatsing:     1 februari 2011

Datum laatste revisie:   1 junii 2013

 

Op deze pagina staat het verslag van mijn ervaringen van de aankoop van een Luuko scooter bij de fa. Luuko in Vianen bij de hr. E. van Straaten.

Omdat fora slechts weinig ruimte bieden en vaak op schelden uitdraaien heb ik voor deze vorm gekozen.

Het is een nogal lang verhaal geworden maar zorgvuldigheid had bij mij de voorrang.

 

Achteraan is nog de complete berichtenwisseling met de hr. van Straaten geplaatst.

 

Voor mij de grootste stommiteit en de grootste miskoop bij de verkeerde handelaar en importeur in mijn leven.

 

Kopen op het internet:

Kopen op het internet van artikelen, zoals een scooter, welke onderhoud vergen heb ik voorgoed afgeleerd. De prijs is aanlokkelijk maar je komt bedrogen uit zodra je terug moet vallen om de leverancier. Deze zit meestal kilometers ver weg. Even langsgaan of de brommer wegbrengen kan niet. De enige manier is de beloofde service aan huis van de handelaar. Maar dan begint het. Rekeningen van € 50.-- voor de voorrijdkosten zijn normaal. Als je je vergist hebt en de klacht is ongegrond dan rekent de firma Luuko in Vianen zelfs € 75.-- Dit staat als een soort dreigement op hun internet pagina. Wachttijden van 10 dagen voor de service langskomt zijn niet abnormaal. Je zal hem maar voor je werk nodig hebben. Reparatie aan huis is niet altijd mogelijk in dat geval wordt de scooter meegenomen en moet je maar afwachten wanneer hij terug komt. Naar een andere handelaar in de buurt gaan, vergeet het maar. Het product Luuko wordt door andere handelaren niet geaccepteerd. Het werkt niet. Alles bij elkaar:

 

“KOOP NOOIT EEN SCOOTER OP HET INTERNET EN ZEKER GEEN LUUKO!”

 

Wie ben ik, wat kan ik:

Ik ben al jaren gepensioneerd. Op mijn 16e had ik al een brommer en maar sleutelen aan dat ding. Op mijn 20e kocht ik mijn eerste motor, een DKW. In de loop van de jaren heb ik meerdere motoren en auto’s gehad welke alle, wat klein onderhoud en reparatie betreft, door mij zijn onderhouden. En maar poetsen. Puur uit liefhebberij. Ik heb een oude DKW motor uit 1954 gerestaureerd en daar jaren op gereden. Toen ik 65 werd heb deze met pijn in mijn hart verkocht. De leeftijd gaf de doorslag. Ik heb bij het onderhoud van mijn motoren en auto’s altijd de steun van de betreffende werkplaatsen gehad. Ik kon er altijd binnenlopen om advies te vragen. Ik heb zij het onder toezicht van een gecertificeerde vliegtuigmotormonteur, gesleuteld aan motoren van kleine vliegtuigen. Twee jaar geleden, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, wilde ik toch weer aan een motor. In overleg met mijn vrouw zou dit een bromscooter worden. Heel verstandig. Ik ging voor de prijs kijken op het internet, heel onverstandig. Ik kan nu nog niet begrijpen hoe ik hier toe over ben gegaan. Stom, stom, stom.

 

Omschrijving scooter en gebruik:

Het kenteken is FS-321-K                                              Het merk/type is Luuko Sport - BT49Q-12

Het chassisnummer is LX6TCAPC974005153              De fabrikant is Boatian

Het land van herkomst is China                                    De afleveringsdatum is 2 juni 2008

De prijs was zonder toebehoren € 1050.--                De afleveringskosten waren € 100.--

De kilometerstand bij levering was 0 (nul)

De garantie was 12 maanden                                      Daarbij werd geen max. aantal kilometers opgegeven.

 

Vermeld op de rekening: “Het LUUKO Team wenst u veel rijplezier!”

 

Geschiedenis van de brommer

Hieronder de geschiedenis van de scooter voor zover ik het mij kan herinneren. De datums zijn door mij niet vermeld omdat ik ze nooit genoteerd heb ik en uit mijn geheugen werk.

De scooter werd slechts bij mooi droog weer gedurende de zomer maanden (april t/m september) bereden op